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알쓸신잡/명언 모음

베르나르 아르노 명언 (Bernard Arnault Quotes)

by 아기뼝아리 2024. 2. 17.

베르나르 아르노 명언 (Bernard Arnault Quotes)

오늘은 크리스찬 디올과 LVMH - 루이비통, 모엣샹동, 헤네시- 이사회 의장을 맡고 있는 기업인 베르나르 아르노의 명언 (Bernard Arnault Quotes) 을 살펴 보려고 합니다.

 

베르나르 아르노 명언
베르나르 아르노 명언

 

1. If you control your distribution, you control your image.

분배를 컨트롤할 수 있으면, 이미지를 컨트롤 할 수 있다.

 

2. Affordable luxury – these are two words that don’t go together.

손에 넣을 수 있는 / 사치품 - 이 두 단어는 함께 갈 수 없다.

 

3. Luxury goods are the only area in which it is possible to make luxury margins.

럭셔리한 제품 (사치재) 은 럭셔리한 이익을 남길 수 있는 유일한 분야이다.

 

 

4. A good product can last forever.

좋은 제품은 영원히 간다.

 

5. When something has to be done, do it! In France we are full of good ideas, but we rarely put them into practice.

뭔가를 해야 한다면, 그냥해라! 프랑스 사람들은 좋은 아이디어는 넘치는데 실행에 옮기는 일은 거의 없다.

 

6. Steve Jobs once asked me for some advice about retail, but I said, 'I am not sure at all we are in the same business.

언젠가 스티브 잡스가 나에게 소매업에 관한 조언을 구한 적 있다. 하지만 나는 우리가 같은 직종인지 전혀 모르겠다고 말했다.

 

 

7. What made Louis Vuitton famous was the quality. We don't do marketing; we just create products which are exceptional in their design and craftsmanship.

루이비통을 유명하게 만드는 것은 품질이다. 우리는 마케팅을 하지 않는다. 우리는 단지 디자인과 장인의 솜씨가 특출한 제품을 생산할 뿐이다.

 

8. Can you say that in 20 years people would still use the iPhone? Maybe not. Maybe we'd have a new product or something more innovative. What I can say today is that, in 20 years, I'm quite convinced that people will still drink Dom Perignon.

20년 후에도 사람들이 아이폰을 계속 쓸까? 아닐 것이다. 아마도 우리는 더 혁신적인 새로운 제품을 가지게 될 것이다. 지금 내가 할 수 있는 말은, 확신하건대 20년 후에도 사람들은 여전히 돔 페리뇽을 마실 것이라는 것이다.

 

9. Money is just a consequence. I always say to my team, 'Don't worry too much about profitability. If you do your job well, the profitability will come.

돈은 결과물에 지나지 않는다. 나는 우리 팀원들에게 항상 말한다. '너무 수익 걱정을 많이 하지 말라. 우리 일을 잘 하기만 하면 수익은 따라 올 것'이라고 말이다.

 

 

10. In the luxury business, you have to build on heritage.

사치재 사업을 하기 위해서는 유산을 구축해야 한다.

 

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