본문 바로가기
알쓸신잡/명언 모음

데이비드 레터맨 명언 (David Letterman Quotes)

by 아기뼝아리 2023. 9. 4.

데이비드 레터맨 명언 (David Letterman Quotes)

오늘은 미국의 유명 토크쇼 레이트 쇼 위드 데이비드 레터맨의 진행자인 데이비드 레터맨의 명언 (David Letterman Quotes) 을 살펴 보려고 합니다.

데이비드-레터맨-명언
데이비드-레터맨-명언

1. There is no off position on the genius switch.

천재 버튼에는 끄는 기능이 없다.

 

2. If it wasn't for the coffee, I'd have no identifiable personality whatsover.

나에커피가 없었다면 나에게는 그 어떤 개성도 존재하지 않았을 것이다.

 

3. Anything worth doing is worth overdoing.

가치 있는 모든 일은 많이 해도 좋은 것이다.

 

 

4. Traffic signals in New York are just rough guidelines.

뉴욕의 교통 신호는 대충 만들어진 지침에 지나지 않는다.

 

5. I'm just trying to make a smudge on the collective unconscious.

나는 단지 집단 무의식에 자국을 남기려 노력할 뿐이다.

 

6. President Bush says he needs a month off to unwind. Unwind? When the hell does this guy wind?

부시 대통령은 매듭을 풀기 위해 한 달의 휴식이 필요하다고 한다. 매듭? 그가 언제는 매듭을 지은 적이 있었나?

 

 

7. The worst tempered people I have ever met were those who knew that they were wrong.

내가 여태까지 만난 사람 중 성격이 가장 더러운 사람들은 그들이 잘못되었음을 알고 있는 사람들이었다.

 

8. I cannot sing, dance or act; what else would I be but a talk show host.

나는 노래도 춤도 연기도 못한다. 내가 토크쇼 진행자 외에 무엇이 될 수 있었겠는가?

 

9.I believe I have voted for both Democrats and Republicans. Am I either one? Absolutely not. Ladies and gentlemen, I am an American.

나는 민주당도 뽑아 봤고 공화당도 뽑아 봤습니다. 내가 둘 중 하나를 지지하냐고요? 절대 아니죠. 신사 숙녀 여러분, 나는 미국인이에요.

 

 

10. There's no business like show business, but there are several businesses like accounting.

세상에 쇼 비즈니스와 같은 사업은 존재하지 않는다. 하지만 회계사 같은 사업은 몇몇 존재한다.

코난 오브라이언 명언 (Conan O'Brien Quotes)

댓글