본문 바로가기
알쓸신잡/명언 모음

축구에 관한 명언 (Soccer Quotes)

by 아기뼝아리 2022. 12. 2.

축구에 관한 명언 (Soccer Quotes)

오늘은 축구에 관한 명언 (Soccer Quotes) 을 살펴 보려고 합니다.

축구에 관한 명언 (Soccer Quotes)
축구에 관한 명언 (Soccer Quotes)

1. My heroes were always soccer players.

-Ronaldinho-

나의 영웅은 언제나 축구선수들이었다.

-호나우지뉴-

 

2. I love soccer. I want to be on the field.

-Brandi Chastain-

나는 축구를 사랑한다. 그러니 필드에 있고 싶다.

-브랜디 체스테인-

 

3. Life is like soccer, you need goals.

인생은 축구와 같아서 골 (목표) 이 필요하다.

 

 

4. You can’t score a goal if you don’t take a shot. -

Johann Cruyff-

슛을 날리지 않으면 골 점수를 딸 수 없다.

-요한 크루이프-

 

5. The more difficult the victory the greater the happiness in winning.

-Pelé-

어렵게 얻은 승리일수록 이기는 기쁨이 더 크다.

-펠레-

 

6. For me, soccer was a dance.

-Rabih Alameddine-

나에게 있어서 축구는 춤과 같았다.

-라비 알라메딘-

 

 

7. I’m attracted to soccer’s capacity for beauty. When well played, the game is a dance with a ball.

-Eduardo Galeano-

나는 아름다움을 가질 수 있는 축구의 아름다움의 능력에 매료되었다. 좋은 경기는 마치 공을 가지고 춤추는 것과 같다.

-에두아르도 갈레아노-

 

8. Play with your heart not just your feet.

발로 경기를 하지말고 마음으로 경기하라.

 

9. If you ask why I play soccer, I ask you why do you breathe.

내게 만일 왜 축구를 하냐고 묻는다면, 나는 당신은 왜 숨을 쉬냐고 되물을 것이다.

 

 

10. A great soccer player is never content with their performance.

위대한 축구 선수는 결코 자신의 성과에 만족하지 않는다.

레오넬 메시의 명언 (Lionel Andres Messi Quotes)

 

레오넬 메시의 명언 (Lionel Andres Messi Quotes)

레오넬 메시의 명언 (Lionel Andres Messi Quotes) 오늘은 살아있는 전설, 축구의 신이라고 불리는 축구선수 레오넬 메시의 명언 (Lionel Andres Messi Quotes) 을 살펴 보려고 합니다. 1. You have to fight to reach your

agibbyeongari.tistory.com

 

댓글